Delegeren

Zijn er mensen die hun fx delegeren?
Ikzelf zit totaal in pundix, erg weinig fx (maar 50).
Is het de moeite?

Ik zag allereerst al dat je wederom ETH moet gebruiken om die fx naar fxcore te verplaatsen…
Dus lijkt me niet zinsvol met zo weinig fx in de portemonnee :slight_smile:

Hoe zit het bij jullie?

2 Likes

Het kosten mij ongeveer 32 dollar Ethereum totaal aan kosten (omzetten van Ethereum naar FX core / fee maar ik stake ook 3000fx.
Daarna kost een transactie (reward claimen)met de nieuwe FX munt ± 0.20dollar cent.

Het ligt er aan hoe lang je gaat delegeren en wat de waarde van FX in de toekomst gaat doen.Of het voor jou aantrekkelijk is.

Let wel op gebruik niet al je nieuwe FX munten om te delegeren anders heb je geen munten voor het claimen van je reward. ± 5 FX behouden!

Voor de gunstigste Ethereum gasprijs kun je het beste even hier kijken:

2 Likes

De apy is zeer goed op het moment (200%) dus intresant als je genoeg hebt om de eth fee to kunnen ontzetten. 50fx is denk ik niet genoeg om het waard te zijn met de eth fee in gedachte.
Het is te overwegen in hoevere je misschien pu dox naar fx wil zetten of dat je nog een anderpotje hebt als je toch mee wil doen.
Zorg ool zeker dat je de laatste hashout hent gelezen, daar staat bijna alle info over delegeren in, het is namelijk iets uitgebreider dan staken.

1 Like

op dit moment is apy 130%, en persoonlijk is het voor mij het “risico” waard om een deel van mn pundiX om te swappen naar FX.

Ik heb nu bij 3 verschillende Validators …FX Tokens staan,…nog geen enkele keer rewards geclaimed…nog niet rendabel…dus geen ervaring daarmee.

Ik denk dat iedereen het er wel mee eens is dat het een “Long-Term investment” is, en ik probeer nu een beetje 50-50% te verdelen PundiX-Fx…met de kennis dat FX een leuke % heeft, en hopelijk gaat stijgen komende jaren…
Ik hoop dat de dip voorbij is, maar ik ben van plan om BitVavo weer wat te sponsoren en wat “tegoed” achter de hand te houden.

Benieuwd hoe anderen er over denken,…ik weet het niet of de 1 het beter zou doen, dan de ander…

Heb ik goed voor…

  1. Ik koop wat pundix en etc bij bitvavo.
  2. Stuur beide naar mijn fx wallet
  3. In de wallet SWAP ik de pundix naar fx
  4. ik stuur de fx door om te delegeren maar hou een beetje bij om te claimen.

zijn er al mensen met ervaringen omtrent, undelegeren, swappen van fx core naar erc chain ?, of andere manieren van swappen/verkopen…etc etc

Ik probeer nu 1 of 2x in de week mn fx rewards opnieuw te delegeren, maar dat blijft dus allemaal op de fx-core staan.
het is allemaal nog vroeg, en ik blijf zelf ook delegeren, dus vandaar dat mijn ervaring van bovenstaande dingen niks zo goed als niks is.

De FX claim van PundiX doe ik pas in december, de dubbele eth fees wegen niet op tegen de wekelijks rewards.

Tot nu toe heb ik steeds van erc naar de fxcore gepompt tbv delegeren.
Zolang de apy zo hoog blijft, blijf ik lekker delegeren.

Van fxcore naar erc zal net zo makkelijk gaan.
Het is echt eenvoudig.
Wil je omzetten naar fiat dan zal je dat (nog) via ander platform moeten doen zoals bitvavo, dus dan krijg je
Fxcore 》 Erc 》 bitvavo 》 Fiat

Als ik Juli hashout lees en als ik het goed begrijp allemaal, dan zien we hele interessante dingen aan te komen.
Dat synthetic platform en DEX.
Zoals ik heb begrijp:

  • je delegeert fx of pundix op het synthetic platform
  • je ontvangt als reward fxusd
  • dat is een nieuwe stable coin op dat platform
  • met fxusd kan je handelen in bv goud, silver, en andere traditionele assets.

Zeer interessant dus. Nog niet eerder gezien of gehoord binnen de crypto wereld.

Als dan ook nog de mogelijkheid komt om eea om te zetten naar fiat, dan is de cirkel rond.
Maar geen idee of fiat en een DEX samen gaan?? Ivm kyc enzo??

Voorlopig laat ik dus alles op de fxcore.
Straks ook mijn pundix, als de pundix chain op de fxcore gaat draaien.

Ik heb overigens wel aantal keer eth geswapt voor fx via die swap optie.
Werkt ook heel simpel. Wel wat hogere eth fee, gaat via uniswap.

1 Like

bedankt voor je antwoord.
ETH swappen voor FX heb ik ook al gedaan, dat ging idd prima.

Ik kreeg ook al een antwoord dat je je fx tokens vanuit ERC direct naar je FX-Core adres kon sturen en de crosschain dan vanzelf ging…dat nog niet geprobeerd.

Dit bericht komt ook vanzelf op de FunctionX-TeleGram, dus ik denk dat dat antwoord daar vandaar kwam.

KYC verhaal en andere overheids paniek bemoeienis maken het een spannende tijd.
Weet eerlijk gezegd niet meer of ik me heb moeten valideren voor FX Wallet.

Trust Wallet, Binance, BitVavo en nog een wallet die ik heb wel.

Ja klopt.
Als je fx vanuit erc naar je fx op de fxcore verzend gaat dat ook automatisch vis crosschain en krijg je hetzelfde schermpje te zien.

Voor fxwallet hebben we geen kyc hoeven doorstaan.
Het is een private wallet met private keys, dus dat hoeft niet.