Meer Nederlanders hier?

Meer Nederlanders hier ?

Volgens de data zijn we met velen…

Ik heb me net aangemeld op dit forum, en zie eigenlijk heel snel steeds de vragen die ik ook heb.
waarom moeilijk in het engels, als het ook in NL kan ?

eventueel vertaald, ofzo ?

1 Like

Ja hoor! Amsterdam

yep, rotterdam!

Arnhem hier

Jammer dit… :stuck_out_tongue: Haha just kidding!

Rotterdammert hierooo

90% van de nederlanders die pundi hebben zijn klant van bitvavo. En dat is de enige reden dat ze in aanraking zijn gekomen met deze coin.

Dan hoor ik (gelukkig) bij die 10%…

1 Like

haha hier ook…wachtend op iDeal…

japanse sub-forum is drukker dan NL Forum…haha

Ik heb idd ook BitVavo, hoop dat in de toekomst zij ook FX-Tokens gaan ondersteunen, zodat FX-Wallet voor mij weer weg kan…heb nu 4 verschillende wallets…niet handig

Yup, Pundix-smurf hier :wink:

Eyyyyy, ik heb ook een acc aangemaakt

1 Like

Nou kijk es… goedemorgen zeg, zijn we toch al met z’n 9-en en al dik 100 views :smile:!
Wie heeft er een leuk onderwerp :wink: ?

@GroteSmurf: Brei-smurf even voor je aan het werk gezet… it’s all about marketing, nietwaar?

haha, creatief

Nou, dan brei ik maar wat aan ons Nederlandse draadje. Een vraag:

Ik kwam vandaag deze post tegen op Reddit: https://www.reddit.com/r/cardano/comments/njlhc8/i_own_a_small_soap_business_with_my_wife_and/. Kennelijk een ‘hot topic’ want maar liefst 3500 x ge-upvote en een kleine 200 reacties. Dat zie ik niet snel in de Pundix-sub … .

Kortom: iemand met een winkel in zeepjes, flanst een QR-code in elkaar en verkoopt zeep voor ADA. Hoppa, van wallet naar wallet en klaar weer. Ik zal zeker te dom denken maar als dit zo makkelijk gaat, waar hebben we dan de XPOS voor nodig? En als dit allemaal niet zo makkelijk gaat en de XPOS dat allemaal oplost (waar ik vanuit ga en op hoop ;)), waarom springen al die winkeliers dan niet op XPOS? Is het onwetendheid, moet de XPOS beter vermarkt worden? Zie ik iets niet, zien zij iets niet? Moeten er gewoon meer coins ‘gelist’ worden op XPOS? Zeg het maar, ik denk en hoop dat ik iets niet snap. Wie weet het? Hoe denken jullie hierover?

Ik zou je heel graag een super intelligent antwoord terug geven, maar in principe kan iedereen gewoon een QR Code aanmaken van zn wallet.

Wat nou het supervoordeel van FX Token/Pundix en Xpos, is ten opzichte van Cardano (ada), zoals in jou voorbeeld…???

Xpos is natuurlijk een eigen systeem, en zal vast iets handiger zijn qua administratie bijhouden, gok ik…

Als er iemand een mooi eind aan weet te breien ?

In de betreffende post reageerde ik met verwijzing naar de XPOS. De poster vond het ‘awesome’ en had dus blijkbaar nog nooit van de XPOS gehoord … .

Eén van de redenen waarom ik zo in PundiX geloof is het feit dat ze werkende hardware - real life products - hebben met een goed doel (gedecentraliseerde, vrije, transparante beschikbaarheid en verhandelbaarheid van crypto). Maar ja, als men dat graag wil maar gewoonweg niet weet dat het al kan (via XPOS) of een simpel alternatief kan roggelen … dus ja, erg benieuwd naar jullie visies hierop.

Naar mijn idee:

Het zeep/ADA voorbeeld is niks anders dan wat coins verzenden van 1 ada adres naar een ander.
De winkelier geeft dan z’n zeepje aan de verzender.
Dat kan je dus in principe best met alle crypto doen 1 op 1, soort ruilactie dus.
Ongereguleerd.
Ik zou jullie bijvoorbeeld ook wat pundix kunnen sturen via xwallet, die qrcode bevat slechts het pundix ontvangstadres.
En dan sturen jullie mij een zeepje…

Xpos daarentegen, is een compleet kassasysteem.
Waar betalen met crypto en fiat mogelijk is.
Daarnaast kan je als klant ook crypto kopen bij een winkelier met een xpos.
In de toekomst (na mainnet) zal diversiteit aan crypto betaalopties uitgebreid worden omdat xpos dan draait op de fx blockchain, dus interoperationeel tussen verschillende blockchains.

Het is dus beetje vergelijken van een eenvoudige ongereguleerde ruilactie en een compleet betaalsysteem.