Meer Nederlanders hier?

Ah perfect, mooi!
Ja eerste verificatie gaat altijd iets trager.
Maart daarna…pieceof cake toch

1 Like

@Jan, toch alleszins hartelijk dank voor je toelichting. Ik ga me de overweging :thinking: moeten maken of het niet tijd wordt me ook eens een smartphone aan te schaffen (voorlopig bedien ik met mijn vintage Nokiaatje ) om ook van al het mooie wat PUNDIX aanbiedt aan zijn Pundians ook te kunnen genieten.

Van Bitvavo kan ik het enigszins nog begrijpen (kosten/baten). Maar van Binance had ik toch wel verwacht dat ze de staking van $PUNDIX wel gingen aanbieden.

Ik hoor en volg het wel zoveel als ik kan.
Het ga je goed - Groeten Belgiumguy🇧🇪

1 Like

Het staken wat nu gebeurt is een pre-staking actie.
Dat wordt door geen enkele exchange aangeboden.
Die actie duurt 10 weken en eindigt op 15 Juni.
Je kan/kon pundix en fx staken, met in beide gevallen fx als reward.

Als mainnet er is binnenkort, dan gaat staken verder, dan gaat het via validators. Als je dan wil staken (delegeren) doe je dat die bij een validator.
Je kunt dan alleen fx delegeren en geen pundix.

Het zou mooi zijn als binance besluit om een zogenaamde validator node op te zetten.
Daarmee kunnen ze zelf dus ook wat verdienen.

Het gaat dus straks om 2 verschillende dingen:

  • FX staken (delegeren) met als reward ook fx. Exhanges kunnen besluiten om dit te ondersteunen, maar dan moeten ze dus wel wat investeren door een node op te zetten.

  • PUNDIX houders die hun pundix in een private wallet hebben (f(x)wallet bv) ontvangen de nieuwe reward token.
    Dit zal dus nooit door een exchange worden aangeboden, omdat de reward token alleen voor private wallets geldt een dus niet voor centrale exchanges.

Ik hoop dat bovenstaande beetje duidelijk verwoord is.

1 Like

@Jan dit verduidelijkt veel :+1:t4: - Thanks - Geniet van je weekend - Groeten Belgiumguy​:belgium:

Dus wanneer mainnet operationeel is kun je geen PUNDIX nog een keer staken? Ik dacht dat het wel kon maar dan wel natuurlijk veel lagere APY.

Het is nog niet officieel bekend gemaakt door het team volgens mij.
De vraag is eerder gesteld in dit draadje:

Daar staat ook ergens antwoord van Zac.

Als ik het antwoord goed interpreteer, dan zal op beperkte schaal, via xpos, een gedeelte van de fx pool, via soort van stake optie in die xpos beschikbaar worden.
Maar dus niet zoals het eenvoudig staken van fx zelf met als fx als reward.

De nieuwe reward token is het alternatief voor het staken dus, voor de “gewone” holder van pundix.

1 Like

Ik ben echt benieuwd naar de percentage van de reward token en wat je ermee kan kopen. Zover ik las was NFT van partners, XPOS discount, goodies en nog een paar dingen.

NFT is op zich interessant maar ik heb me niet goed genoeg in verdiept. Tot nu toe klinkt het een beetje als een veiling en dan wat de hoogste bieder voor een stuk code overheeft en daar eigenaar van is. Tegelijkertijd is het desbetreffende NFT gewoon op internet te vinden als het een plaatje is of een tweet.

Al kan ik me met disaster girl en andere memes wel de superhoge prijs voorstellen.

NFT kan voor van alles staan. Het is een unieke coin die staat voor eigendomsrecht van iets.

Kan dus bv ook eigendom zijn van bijvoorbeeld opslagruimte op de blockchain.
Ik heb dat als idee aangedragen hier ergens, dat je de reward tokens kunt “inruilen” voor een NFT token die je het recht heeft op een x aantal Mb’s of Gb’s opslagruimte voor bv foto’s of bestanden.
Soort van Google drive of dropbox, maar dan veilig op de blockchain.

Klinkt zeer interessant met opslagruimte. Met plaatjes of wat anders heb ik persoonlijk geen interesse in.

Btw las over dit: * Redeem other tokens

$PR can be used to redeem or participate in the initial launching of tokens on PUNDI X chain.

Dit klinkt aantrekkelijk.

onder het motto…buy the dip…maar weer eens flink in de buidel van Smurfin zitten graaien…ruim 2000 PundiX erbij.
ook maar direct zo goed als al mn overige PundiX naar FX-Wallet gestuurd…en direct gestaked !!!..3200 extra PundiX staken voor 5,46 dollar…da’s geen geld…hahaha

Om mn opgebouwde FX Tokens te claimen kost het nu 43,70 dollar…en redeemen van PundiX 6 dollar.

ik zag een maand geleden steeds prijzen van 300-400 dollar. valt nu dus reuze mee.

Wil je aub eens uit smurfin haar buidel blijven!!! Je bent wel GroteSmurf he niet vettige smurf :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

1 Like

het zal de zomerse temperatuur zijn

1 Like

We doen het goed hier Nederlanders…:love_you_gesture:

2 Likes

ik kreeg net mn status update, en zag dat er al veel meer van dit topic de status upgrade hadden…
nog steeds aan het stoeien met de discobot…haha

kwam volgend gesprek net tegen:

1 Like

De XPOS en partnersystemen zou idd wel eens heel goed kunnen doen op Suriname. Stel je voor dat je op vakantie gaat en je ziet dat je gewoon met BTC of wat anders op je vakantie kan betalen ipv geld wisselen. Gat in de markt.

Dat zou mooi zijn, maar kan me het haast nniet voorstellen
Kan natuurlijk wel zijn dat een enkele winkelier zelf een xpos heeft besteld en deze niet officieel heeft geregistreerd zodat hij ook niet op dat google maps overzicht verschijnt?

Een van ons moet naar eens even gaan checken daar…
Pundi x bussiness tripje :grinning:

1 Like

Wie heeft er allemaal een XPOS ?

Ik ben hiervan een eigenaar en na alle verificaties is het prima te doen en erg eenvoudig.

2 Likes

Ik heb geen xpos, maar wel een xpass, die brand in mijn portemonnee om eens een keer gebruikt te worden…:smile:.
Wat voor bedrijf/winkel heb je? En waar?
Ik heb ook nog 2 niet geactiveerd xpassen, die moeten volgens mij via een xpos geactiveerd worden.

1 Like

Hoi BikkersX,
Kan je er iets meer over vertellen… Heb je een winkel of een bedrijf… wordt hij gebruikt… ben je er tevreden over …
En heb je misschien foto’s van de winkel met de XPOS…

Sowieso al tof om eens te horen van een gebruiker.

2 Likes