Meer Nederlanders hier?

Okay, klinkt logisch en bemoedigend. We moeten dus toe naar een goeie ‘subtitle’ voor XPOS…?
“XPOS: dé cryptokassa voor winkels, horeca en evenementen” … of zoiets!?

Marketingcampagne klaarzetten vlak voor de mainnet-introductie? Als XPOS gaat vliegen (marketpull), vliegen PundiX en F(x) erachteraan namelijk (is my quess). En daarnaast: XPOS gaat zoals ik begrijp vnl. over offline aankopen, ouderwets in de winkel. Kan het ook worden ingezet voor online shoppen?

Verder is het inderdaad zo dat de xpos nog echt veel meer bekendheid moet krijgen in Nederland.
Kwestie van marketing.
Onlangs Twitterde Zac dat er een lading naar een Nederlandse master distributeur gestuurd zou worden.
Heb verder niet meer meegekregen wie die distributeur dan is…
…bol.com misschien?

En crypto adoptie in het algemeen moet ook nog flink groeien in Nederland.

Het zou al geweldig zijn als we naar de action kunnen gaan en daar, naast een paar zeepjes, ook gelijk wat pundix of fx of btc kunnen kopen toch…:slight_smile:
Afrekenen bij de kassa via de xpos.

Precies, dat zou top zijn. Dat is wat ik bedoel met die market-pull: als consumenten en winkeliers het willen (en gaan doen) dan is dat het beste wat je kunt hebben. Dan zijn ze waarschijnlijk niet aan te slepen en kunnen alle pinapparaten (met hun vette fee’s en bankkosten) op alle toonbanken worden vervangen door XPOS…

Weet niet precies hoe dat zit, maar xpos heeft in ieder geval wel PayPal integratie.
En hun software zit ook al op de Verifone kassa systemen en die van Ingenico.

Als je ergens gaat pinnen… let maar eens op hoeveel pinapparaten van Ingenico er zijn…
Ook online betalen gaat vaak via Ingenico.

Als het nu nog niet kan, online betalen, komt dat in de nabije toekomst vanzelf.

Voor een uitgebreid antwoord werd ik net verwezen (@Superbit123: thanks!) naar onderstaand draadje op Reddit. Blijft wel overeind dat ‘men’ kennelijk geen idee heeft dát de XPOS er is en wat er allemaal mee kan (nu en straks). Marketing dus …

Indrukwekkende lijst ja!

Xpos heeft echt de toekomst.
Kwestie van tijd en crypto adoptie… en een beetje extra marketing…

In Nederland zijn we erg verwend met tikkies en contactloos pinnen etc, daarin lopen we echt voor, en ook daarom dat hier het idee heerst dat we crypto niet echt nodig hebben.

Maar in het gros van de wereld is het minder goed geregeld, zeker in Azië en Afrika en zuid Amerika.
Daar ligt de markt compleet open.

2 Likes

Weet niet of iedereen hier ook meekijkt op de subreddit van PundiX maar daar werd een vraag gesteld waar ik ook graag het antwoord op weet… misschien weten jullie het:

Wat is precies het verschil tussen de PundiX-coin en de F(x)-coin? Waarom kon PundiX niet worden gebruikt als de belangrijkste munt op het FX-netwerk? Krijg je nu uiteindelijk niet 2 concurrerende munten waarvan er 1 ‘afsterft’? Misschien oer-stomme vragen maar ja, ik ben ook maar een simpele tweevoeter :wink:

Zover ik dacht was dat FX tokens nodig is om het FX ecosystem te laten draaien.

Pundi X vooral voor transacties. Ze gaan beiden hand in hand.

Ik durf dat niet met zekerheid te zeggen want mijn brein bestaat uit 99% konijnenvoer.

Hahaaaa en dus 1% Pundix :joy:?
Maar zoiets begreep ik ook inderdaad. Maar ja, dan nog he: waarom 2 coins? Heb ook teveel konijnenvoer vrees ik

1 Like

Lijk me iedergeval niet dat er 2 tokens opgebouwd worden en dat er dan een in Darth Vader verandert en dan de ander afslacht.:joy:

Effe over bol.com.
Bol koopt zelf nooit iets aan… zij werken eigenlijk als marketplace waarop distributeurs hun waren aanbieden. Het kan wel zijn dat bol ze inkoop via die distributeur maar ze gaan ze zeker niet inkopen bij Pundix.

1 Like

deventer/breukelen present,

maar vooral actief in het engels

Antwoord op onze vraag. Is dus soort van relatie als een omhoog gaat dan de ander ook in theorie.

Ja inderdaad, zelfde vraag dus. Begrijp dat ze hier als antwoord ‘aannemen’ dat de 2 coins min of meer getrouwd zijn maar dat is dus ook maar een ‘guess’ (of hoop?), zo lees ik. Ben zo benieuwd wat de expertmening daarover is. Vraag mezelf nl af of het niet beter is om F(x) te hebben i.p.v. PundiX (heb nu alleen Pundix) vanwege het aankomende mainnet. Heb zo het gevoel dat F(x) dan de ‘hoofdcoin’ wordt (of misschien al is) maar dat is niet meer dan een gevoel gebaseerd op konijnenvoer… ofzo.

In ieder geval goed dat de XPOS uberhaupt op bol.com staat. Maakt het nog echter :wink:

Ik zit in hetzelfde schuitje als jij. Ik heb enkel Pundi X maar geen FX maar ik denk dat FX straks de belangrijkere token word. Enige wat me weerhoud om het te kopen is omdat het enkel in FX wallet kan en daar is geen iDeal.

zelfde hier…wel aan het staken voor FX, maar in totaal een schijntje van de PundiX waarde, (of wat het ooit was :slight_smile:

ik heb maar even wat “Gegoogled-Translate” van Reddit…van Gebruiker SuperBit123

Fx wordt gebruikt om het Fxcore-ecosysteem uit te voeren. Dat is eigenlijk maar niet precies het ethereum van het netwerk. Het wordt gebruikt om eventuele uitgaven op het systeem te betalen. PUNDIX aan de andere kant is verbonden met XPOS (crypto eftpos-machines) wanneer er ooit een aankoop wordt gedaan op een XPOS, een klein beetje PUNDIX wordt verbrand (vernietigd), wat betekent dat PUNDIX een deflatiemunt is. Hoe meer mensen XPOS gebruiken, hoe waardevoller het wordt. Met Fx, hoe meer mensen alles gebruiken dat op het FXcore-systeem draait, hoe meer vraag er naar komt, omdat mensen het nodig hebben om vergoedingen te betalen.

Ik hoop dat dit helpt

Okay, dat brengt iig al wat duidelijkheid! Des te meer XPOS-gebruik, des te meer waarde PundiX krijgt en des te meer het FX-core systeem wordt gebruikt, des te meer waarde voor F(x)… . Hmmm tja, misschien toch (ook) maar F(x) aanschaffen. Ik zit op Bitvavo… dan moet ik m’n Pundix van daar dus naar een X-wallet krijgen … ofzo ;). Maar es even verder uitzoeken, schijnt wel te kunnen.

Ik zie in allebei wel een prima toekomst in hun eigen categorie.