Meer Nederlanders hier?

Iemand hier PundiX op Bitvavo gehad en die naar een (x)Wallet heeft overgezet via Bitvavo? Is die procedure makkelijk te doen en hoe? Voor-, nadelen?

Ja, dat kan gewoon heel eenvoudig.
Kan alleen niet via de app.
Moet via de webversie.

Je moet denk ik wel even je pundix adres van xwallet of f(x)wallet whitelisten op bitvavo.

Voordeel van fxwallet is dat dit een private wallet is, dus de coins zijn echt van jou.

Nadeel: je betaald wel wat fee om te versturen.

Edit: nog een voordeel, als mainnet er is kan je met je pundix gaan staken en daarmee fx als beloning verdienen. Het levert je dan dus rente op.

Okay, klinkt goed, dank. BTW ehhh: Is xwallet en f(x)wallet hetzelfde of moet ik daar tussen kiezen? En geen idee hoe ik zo’n wallet kan ‘whitelisten’ maar dat staat vast op Bitvavo, zal ff kijken.

En wachten met staken van Pundix totdat mainnet er is, is beter omdat er dan lagere fees (ipv de hoge ETH-fees) zijn om te staken bedoel je?

FXwallet voor staken en coins kopen for sure en Xwallet voor transacties bij XPOS of zoiets. Je moet iedergeval FXwallet hebben voor staken.

Ik had een keer geprobeerd om vanaf Bitvavo to zenden maar kan me herinneren dat de whitelisten beetje bagger is op het platform want die moet ook verified worden.

Het zijn 2 verschillende wallets. Die xwallet is een standaard wallet app waar je coins kan bewaren.

De nieuwe f(x)wallet is zo’n decentrale wallet.
Een private wallet.
Je eigen bank zeg maar.

Daar kan je inderdaad staken en coins kopen.

Nu nog gaan staken is de moeite niet meer waard, het is een pre-stake periode tot dat mainnet er is.
Deze periode duurt nog maar 3 weken.
Om te staken betaal je ook ethereum fee.
En weer fee om te unstaken.
De fee is dan meer dan dat het je opbrengt.

In mainnet is de fee te verwaarlozen.
Dus dan is het wel echt interessant.

Je kan beide wallets overigens gewoon naast elkaar gebruiken en zonder problemen gewoon even uitproberen.
Xwallet heeft bv ook telegram integratie, best interessant.

Dat whitelisten stelt echt niet veel voor.
Het wijst zich vanzelf.
Die verificatie is slechts een mailtje wat je ontvangt een waar je even op een bevestig knoip moet drukken.

Staken en HODL doe je in FX wallet idd…(en vanaf BitVavo verzenden gaat prima…duurt even met verificatie enzo)

Maar nu nog gaan staken zal niet veel zin meer hebben…en dat is denk ik ook wel een groot probleem momenteel.

“Wie gaat er NU nog staken ? , met nog 2-en een halve week te gaan, en de bijhorende ETH fee’s …”

Volgens mij heeft PundiX het volledig “ZELF” in de hand wanneer MainNet live gaat…
(dus wanneer ze zelf er een hoop PundiX/FX tegenaan gooien.

Pundix heeft zeker een mooie toekomst voor zich! Over een paar jaar is afrekenen in cryto niet meer weg te denken. Misschien is het juiste wel goed dat ze nog niet heel bekend zijn. Als startup loop je al snel tegen schaalbaarheids problemen op. Laat ze hun tijd maar lekker in de ontwikkeling van hun producten steken in plaats van de hele dag mailtjes van potentiële klanten afhandelen.

@Bartje-bart (welkom btw ;)): ik geloof er ook in dat ‘afrekenen in crypto’ binnen afzienbare tijd fors kan gaan toenemen. Het algemene doel en de visie van PundiX spreekt me dan ook erg aan.

Ben een holder (overigens ook omdat ik ca. 50% down ben in PundiX en écht niet met verlies ga verkopen … dan maar naar 0 ;)) en believer zeg maar. Was eerlijk gezegd wel teleurgesteld te moeten lezen dat de productie van de BOB-phone niet alleen is stilgelegd maar ook definitief als ik het goed begrijp. De hardwares (zoals XPOS en Bob-phone) zijn juist zaken die mij aanspreken in het project. De XPOS behoeft meer marketing en meer coinlisting maar zoals je zegt: ontwikkelen is ook belangrijk, zeker nu. Anderzijds moet worden beseft dat deze usp’s voor de coin zijn en je ondertussen niet wilt worden ingehaald door softwarematige ‘everyday-lfe’ toepassingen voor het betalen in crypto via bestaande hardware. Daar zijn anderen ook al ver mee begrijp ik. Anyways, ben en blijf positief maar scherpte blijft gewenst, lijkt me.

De koers van de coin is sinds de swap natuurlijk wel ruk. Niet dat het team daar iets aan kan doen (want dit ligt voornamelijk bij de handling door de tradeplatforms) maar in the end zijn we ‘ook’ aan het investeren. Heb het gevoel dat er naast een bitcoinstijging (want daar vaart PundiX op mee) een belangrijke ‘aankondiging’ moet komen van het team om de koers uit het slop te tillen. Niet zeker of het losgaan van het Mainnet daar op korte termijn voldoende in zal zijn. Geduld dus nog maar even.

is iedereen mee met dat PR reward token?

Ja, ik zie dat wel zitten. Zeker omdat npxsxem compleet wordt geïntegreerd als pr token, dan heeft dat ook een doel.
En wellicht dat pundix dan meer vastgehouden wordt, altijd goed voor toename van de vraag lijkt me.

En interessante beloningen die je krijgt voor je $pr
Stimulans voor xpos verkoop ook, vanwege de korting die je kunt opbouwen.

Klinkt goed maar ik neem aan dat je je PundiX in de FXwallet moet hebben om ze te krijgen? (Cries in Bitvavo)

Ok ik heb mijn pundix momenteel in de fx wallet zitten. Ik moet dus straks claimen voor de 5% fx. Maar wat doe ik dan met die pundix. Gewoon in de wallet laten staan… of moeten we opnieuw staken… is een beetje te technisch allemaal : )

Ja klopt.
Mits bitvavo (en andere gecentraliseerde exchanges) de airdrops gaat ondersteunen.
Aan het bericht te zien gaat pundix niet actief promoten bij die exchanges, de keus ligt echt bij exchange zelf.

Gewoon je pundix in je fxwallet laten staan., dat is voldoende.
Na het staken en claimen (van de fx) kan je de pundix redeemen, dan staan ze weer op je eigen pundix adres.
De $pr gaat via airdrops.
Er wordt dan automatisch berekend hoeveel pr je recht hebt.
Die pr kan je dan maandelijks claimen. De fee wordt berekend in pundix
Maar die fee zal heel laag zijn, omdat eea niet meer op het ethereum netwerk gebeurt maar op eigen pundix netwerk.

Thx dacht het al maar toch bedankt voor de duidelijkheid. Nu nog eens serieus lezen hoe ze die berekening gaan maken…

Ik zet later wel over naar de wallet wanneer de mainnet gelanceerd is. Voor nu is het te laat om te staken als ik nu in zou stappen. Wel spijt dat ik het niet gewoon gedaan had vanaf het begin.

Je ken je pundix al gewoon op de fxwallet zetten.
Zonder dat je ermee gaat staken.

Vanaf 21 Juni wordt er nl al een snapshot gemaakt van alle pundix wallets.
En snapshot is een soort moment opname (foto) van je wallet, zodat men kan bepalen hoeveel $pr je recht op hebt die maand.

Ik zou dus persoonlijk je pundix op de f(x)wallet zetten al.
Is ook een hele veilige private wallet.

ik denk dat je “vanaf” 21 juni bedoeld ?

Van het weekend maar het restant van mn PundiX uit BitVavo halen, en naar FX Wallet sturen.

Ja sorry “vanaf”, heb het aangepast

ben blij dat dit subforumpje nu een beetje begint te lopen :slight_smile: , en er bruikbare info komt.

Er gebeurd in crypto-land zoveel dat het haast allemaal niet te volgen is, (naast slapen/werken enzo) en dan ook nog vaak in technische termen enzo, maakt het al snel “ingewikkeld/onduidelijk”.

Volgens mij heeft , “Jan er verstand van !..”

1 Like