Meer Nederlanders hier?

Ik heb maar even een stukje van een topic “gegoogle-translate”.

$PUNDIX-tokenhouders kunnen vanaf 21 juni de eerste airdrops claimen als ze hun tokens in een portemonnee bewaren…(dus FX wallet !)

Daaropvolgende airdrops kunnen ook worden geclaimd als ze hun tokens blijven behouden.
Vanaf 21 juni hanteren we een bewaartermijn van 30 dagen. Dit betekent dat als je gedurende die tijd tokens in je gedecentraliseerde portemonnee hebt, je recht hebt op de airdrop.

Als uw tokens zich in een gecentraliseerde uitwisseling bevinden, raden we u ten zeerste aan om die $PUNDIX-tokens naar uw eigen portemonnee te verplaatsen, aangezien we geen plannen hebben om deze uitwisselingen actief te ondersteunen.

Lees aandachtig “Details van de distributie van $PR aan $PUNDIX-houders”.

We moedigen $PUNDIX-tokens aan die in de huidige staking-pool (die op 6 april 2021 op de f(X) Wallet werd gelanceerd) aan om tussen 16 en 21 juni in te wisselen en te claimen uit de staking-pool. Op die manier zullen gebruikers ten volle kunnen genieten van beloningen uit de inzetpool en de $PR-claim die op 21 juni begint niet mislopen.

(als ik het goed begrijp dus 14-15 Juni, de FX Tokens claimen, en de dag erna…of iig voor de 21e…je PundiX te redeemen)

Nadat de Pundi X-keten is gelanceerd, kunnen gebruikers het $ PR-token blijven claimen door $ PUNDIX te delegeren aan de Pundi X-keten. Pundi X Chain staat gepland voor lancering in het vierde kwartaal van 2021.

(originele bron… Request for Comment: Pundi X Reward Token (Project name ‘PR’) | by Zac Cheah | Pundi X | Medium )

1 Like

Ik denk om mijn PundiX morgen naar FXwallet te sturen maar ik heb nog nooit eerder ergens crypto heen gestuurd. Een noob dus.

Kan ik PundiX zelf zenden of kan ik beter naar ETH of wat anders overzetten en wat zijn de transactiekosten?

Beetje huiverig met zenden en de transactiekosten aangezien ik dan een flink aantal wil zenden.

ik heb dat vanaf BitVavo gedaan,…
in de 2e week ofzo van het staken.
Denk eraan dat het tijd kost om je wallet te valideren…24 uur ofzo.

ik heb nu 3000 PundiX in FX Wallet en dat kostte me 2,6 Pundix op 13 April.
Heb er nog iets van 1000 in BitVavo, en die ga ik ook dit weekend naar FX sturen, ben al gevalideerd…dus dat zou snel moeten gaan.

Ik heb ook nog steeds HOLO in BitVavo…argghhhh…die moet gewoon weer ffkes 100% gaan, en dan koop ik daar ook PundiX voor…

(meestal als ik dit soort berichten typ…leest mr Google mee, heb ik weleens het idee…hahah :slight_smile: )
He Sold ? …Pump IT !!

1 Like

Je kunt gewoon de PUNDIX van de ene naar de andere wakker sturen, dat is geen probleem.

Staan ze nu op bitvavo?

Via bitvavo kan je coins alleen versturen via een pc of laptop, dus niet via de app helaas.
Je moet op bitvavo ook even je fx adres van je f(x)wallet whitelisten. Als je ingelogd bent op bitvavo zie je die optie vanzelf staan in je menu.
Whitelisten is soort van bevestigen dat het adres wat je de coins naar toe stuurt ok is.

In de fxwallet kan je heel eenvoudig je pundix adres kopieeren.
Zorg ervoor dat je echt je pundix adres kopieert.

Volgens mij kost het tussen de 2 en 3 pundix aan fee op bitvavo om te versturen.
Ik zou eerst uitproberen met een kleine hoeveelheid.
Wel zonde van de fee, maar wel zo veilig voor een eerste keer.

Versturen van de coins duurt vervolgens heel eventjes.
Meestal heb ik de coins binnen op de fxwallet binnen paar minuten, soms duurt het iets langer vanwege drukte op netwerk.

Succes.
Gaat je lukken!

1 Like

dat ben ik met je eens , Jan.

Ik verstuur normaal ook eerst een klein aantal…dubbelcheck…ook al kost dat geld.
Ik ben vanaf 2017/2018 met crypto bezig, XRP…op ATH…geweldig begin…

dus daarom eerst niet zo heel actief, wel aantal wallets opgebouwd in de tussentijd (doge …haha)…maar vanaf afgelopen December “all-in” gegaan.

Ik heb nu 6 verschillende wallets !!

Het blijft allemaal super-omslachtig enzo, maar OOIT zullen “WIJ” …early adopters…er voor beloond worden, mocht het over 10 jaar ofzo allemaal doodgewoon zijn…(en dan heb ik het eigenlijk over de hele Crypto markt…mochten we niet keihard genaa*d worden door overheden, met restricties enzo…wat je nu al in USA en China ziet,…of de FUD uit Turkeye)

ff PundiX of FX/PR voor wat “Jos-Brinkie Coins” swappen bij de cafetaria…:slight_smile: …wat nu nog 24 uur zou duren om te valideren…kouwe patat

1 Like

Ik ga via Bitvavo al mijn PUNDIX sturen en zal wel eerst een paar doen en dan de rest van de tokens. Ik verwachtte eigenlijk dat het ook duur zou zijn met de transactiekosten maar dat komt wss door de hoge kosten van staken and approval dat ik dat dacht.:sweat_smile:valt reuze mee.

Grotesmurf & Jan, allebei dank jullie wel voor de glasheldere instructie. Echt een goede en vriendelijke community binnen de forum.:slightly_smiling_face:

1 Like

Hallo @Jan, van wat hangt het af of een Exchange een coin gaat staken - Aan Bitvavo heb ik namelijk de vraag zelf gesteld of ze eventueel $PUNDIX gingen staken. Hun antwoord hierop was dat ze het zullen meenemen in hun overweging, maar van wat hangt deze overweging eigelijk af? - Groeten Belgiumguy🇧🇪

Update: zojuist had ik eerst 5 PUNDIX als test naar FXwallet gestuurd en kwam aan. Daarna de rest van de vloot erachteraan gestuurd en kwam ook met succes aan.

Ik sta echt versteld met hoe gemakkelijk dat ging en snel. Echt binnen een halve minuut stond het erop.

Ik had wel een klein probleempje met verifiëren maar de 2de keer accepteerde ze mijn verificatie wel.

Hey Guy.

Dat weet ik niet precies.
Een exchange maakt $$ door de handel van gebruikers.
Ik denk dat aanbieden van stake opties met een extra service is waar ze niet veel aan verdienen dus, behalve klantenbinding.
Het zal dus een afweging zijn van kosten en baten denk ik.
En wellicht moet de exchange ook nog technisch iets inrichten om het te regelen.
Staken via een exchange gaat via 1 centraal adres, en zij moeten zorgen dat de gebruiker vervolgens de rewards krijgen naar ratio.

Maar nogmaals, dit is een vermoeden.

1 Like

Ah perfect, mooi!
Ja eerste verificatie gaat altijd iets trager.
Maart daarna…pieceof cake toch

1 Like

@Jan, toch alleszins hartelijk dank voor je toelichting. Ik ga me de overweging :thinking: moeten maken of het niet tijd wordt me ook eens een smartphone aan te schaffen (voorlopig bedien ik met mijn vintage Nokiaatje ) om ook van al het mooie wat PUNDIX aanbiedt aan zijn Pundians ook te kunnen genieten.

Van Bitvavo kan ik het enigszins nog begrijpen (kosten/baten). Maar van Binance had ik toch wel verwacht dat ze de staking van $PUNDIX wel gingen aanbieden.

Ik hoor en volg het wel zoveel als ik kan.
Het ga je goed - Groeten Belgiumguy🇧🇪

1 Like

Het staken wat nu gebeurt is een pre-staking actie.
Dat wordt door geen enkele exchange aangeboden.
Die actie duurt 10 weken en eindigt op 15 Juni.
Je kan/kon pundix en fx staken, met in beide gevallen fx als reward.

Als mainnet er is binnenkort, dan gaat staken verder, dan gaat het via validators. Als je dan wil staken (delegeren) doe je dat die bij een validator.
Je kunt dan alleen fx delegeren en geen pundix.

Het zou mooi zijn als binance besluit om een zogenaamde validator node op te zetten.
Daarmee kunnen ze zelf dus ook wat verdienen.

Het gaat dus straks om 2 verschillende dingen:

  • FX staken (delegeren) met als reward ook fx. Exhanges kunnen besluiten om dit te ondersteunen, maar dan moeten ze dus wel wat investeren door een node op te zetten.

  • PUNDIX houders die hun pundix in een private wallet hebben (f(x)wallet bv) ontvangen de nieuwe reward token.
    Dit zal dus nooit door een exchange worden aangeboden, omdat de reward token alleen voor private wallets geldt een dus niet voor centrale exchanges.

Ik hoop dat bovenstaande beetje duidelijk verwoord is.

1 Like

@Jan dit verduidelijkt veel :+1:t4: - Thanks - Geniet van je weekend - Groeten Belgiumguy​:belgium:

Dus wanneer mainnet operationeel is kun je geen PUNDIX nog een keer staken? Ik dacht dat het wel kon maar dan wel natuurlijk veel lagere APY.

Het is nog niet officieel bekend gemaakt door het team volgens mij.
De vraag is eerder gesteld in dit draadje:

Daar staat ook ergens antwoord van Zac.

Als ik het antwoord goed interpreteer, dan zal op beperkte schaal, via xpos, een gedeelte van de fx pool, via soort van stake optie in die xpos beschikbaar worden.
Maar dus niet zoals het eenvoudig staken van fx zelf met als fx als reward.

De nieuwe reward token is het alternatief voor het staken dus, voor de “gewone” holder van pundix.

1 Like

Ik ben echt benieuwd naar de percentage van de reward token en wat je ermee kan kopen. Zover ik las was NFT van partners, XPOS discount, goodies en nog een paar dingen.

NFT is op zich interessant maar ik heb me niet goed genoeg in verdiept. Tot nu toe klinkt het een beetje als een veiling en dan wat de hoogste bieder voor een stuk code overheeft en daar eigenaar van is. Tegelijkertijd is het desbetreffende NFT gewoon op internet te vinden als het een plaatje is of een tweet.

Al kan ik me met disaster girl en andere memes wel de superhoge prijs voorstellen.

NFT kan voor van alles staan. Het is een unieke coin die staat voor eigendomsrecht van iets.

Kan dus bv ook eigendom zijn van bijvoorbeeld opslagruimte op de blockchain.
Ik heb dat als idee aangedragen hier ergens, dat je de reward tokens kunt “inruilen” voor een NFT token die je het recht heeft op een x aantal Mb’s of Gb’s opslagruimte voor bv foto’s of bestanden.
Soort van Google drive of dropbox, maar dan veilig op de blockchain.

Klinkt zeer interessant met opslagruimte. Met plaatjes of wat anders heb ik persoonlijk geen interesse in.

Btw las over dit: * Redeem other tokens

$PR can be used to redeem or participate in the initial launching of tokens on PUNDI X chain.

Dit klinkt aantrekkelijk.

onder het motto…buy the dip…maar weer eens flink in de buidel van Smurfin zitten graaien…ruim 2000 PundiX erbij.
ook maar direct zo goed als al mn overige PundiX naar FX-Wallet gestuurd…en direct gestaked !!!..3200 extra PundiX staken voor 5,46 dollar…da’s geen geld…hahaha

Om mn opgebouwde FX Tokens te claimen kost het nu 43,70 dollar…en redeemen van PundiX 6 dollar.

ik zag een maand geleden steeds prijzen van 300-400 dollar. valt nu dus reuze mee.

Wil je aub eens uit smurfin haar buidel blijven!!! Je bent wel GroteSmurf he niet vettige smurf :slight_smile: :slight_smile: :slight_smile:

1 Like